CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, October 10, 2011

ALLAH bg ujian sbb ada hikmahnya..

Jumaat lepas ALLAH telah turunkan ujian buat saya.. saya telah jatuh sakit yg agak teruk.. 1 ari terlantar je.. mmg x larat.. mule2 sakit tu mmg xtahanla, tp bile da p klinik, brla sedar bahawa ada hikmah ALLAH bg sakit pd saya.. brla sedar ttg tahap kesihatan sendiri.. Alhamdulillah sbb ALLAH memberi kesedaran pd saya.. pasni perlu lebih berhati2 menjaga kesihatan.. 

so jumaat tu x jadi p training, duk opis je baget nak wat keje kat opis je la kan.. pas g klinik n mkn ubat trus xleh bgn n rest je kat dlm stor.. oo ye, sila jgn terbayang stor opis saya penuh ngan almari lama, brg2 lama or habuk2 yg penuh di lantai n dinding.. tidak2.. stor opis saya sgt selesa yg leh membuatkan anda tido lena xbgn2.. ada sofa n bantal khas  tuk org tido.. sgt bersih n amat sejuk.. haha.. so disbbkan xlarat sgt, saya just rest kat opis aritu.. jap2 je p meja wat keje jap, pastu smbg tido.. mmg xlarat sungguh..

time blk, husband dtg awal n amik kat opis, then die yg p amik Arisa kat nursery.. slalunye dr opis saya ke nursery Arisa n tgg husband dtg amik.. tp aritu mmg susah nak jalan.. jalan skit je da sakit.. Arisa lak kebetulan behave je aritu n duduk blakang je sorg2.. xde nak p depan duk ngan mama.. nasib baik..ffuuuuhhh.. so secara kesimpulannye mmg ari jum tu Arisa 100% dibawah jagaan suami.. dinner pun just beli je n pas solat maghrib saya trus "pengsan" ntah ke mane.. tgk2 bile terjaga mlm, Arisa da tdo pun.. cian die.. tp bagus gak, pandai die bawa diri time saya sakit2 camni..

esoknye, pg Sabtu, Alhamdulillah saya da rase sihat skit.. sebenarnye bukan skitla, mmg da byk sihat dr smlm.. so bg menggantikan "ketiadaan" saya smlm, pg2 saya da siapkan sarapan bihun goreng n bekpes ber2 bersama suami.. then trus wat keje umah2 yg sepatutnye mlm jumaat tu saya wat.. then masak tuk lunch, sup tulang n ayam goreng.. then seperti yg dirancang kami bersiap nak ke IKEA.. yippie ;-) horrayy.. terapi seterusnye.. hehe.. cam org tak sakit lak kan.. tp mmg betul sabtu tu da sihat da, so lehla berjalan2.. haha.. da lame xpg IKEA sbb kitorg p IKEA klu ada nak beli benda je la.. sbb yg saya tau, ada org yg mmg suke p IKEA tu, tgk2 barang.. klu kitorg xde dah istilah window shopping ni sejak ada anak ni.. kuar dengan bertujuan sahaja.. seronok dpt ape yg kitorg da listkan tuk beli kat IKEA tu.. n yg plg best sume under baget.. yeehaaa.. yg bestnye beli barang IKEA ni, umah lebih organize la.. lebih tersusun n nampak kemas.. n if pandai pilih barang xperlu yg mahal2 n leh deco umah cantik2.. i like that LoL

mlm tu sabtu p mkn2 seafood kat area Subang Airport dgn auntie kitorg.. mmg terbaik la mknn kat situ.. sedap n fresh.. angkat ibu jari tgn la wa ckp sama lu.. haha.. Arisa pun bukan men mkn byk.. Fakta: anak saya mmg pemakan orgnye.. mcm2 die mkn n xsusah nak bg die makan.. ikut sape la ni ye?? mamanye kot.. haha.. 

hari ahad pepagi bgn awal sbb nak siapkan keje yg terbengkalai dek kerana asik p training je last week.. progress keje mmg agak lembap la sbb moto hidup di hari minggu adalah kepentingan keluarga perlu di utamakan.. haha.. so br je wat skit, da ke dapur buat bekpes.. oh ye, ari ahad adalah ari yg sgt berbakti pd dapur sbb smp 4x masak.. suke.. suke.. bekpes cucur ikan bilis.. then smbg blk wat keje.. then siap2 nak ke jusco beli barang dapur.. blk jusco trus msk lunch.. ketam sambal n telur msk kicap.. then smbg wat keje blk.. pas zuhur rest, then ke dapur siapkan minum petang roti john.. then tuk dinner wat siakap msk stim n cendawan goreng tepung.. Alhamdulillah murah rezeki.. dan moto hidup skang adalah tuk menyediakan mknn yg sihat n sedap tuk keluarga ;-) suci murni sungguh kan niat tu.. hehe.. 

dan arini isnin, p training blk.. ok, xbest da nak citer psl keje.. wa chow dl.. bubui.. kahkah..

No comments:

Post a Comment