CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, April 27, 2011

cantiknye isteri di mata suami..

baru blk dr training 2 ari kat Bukit Kiara.. nasib baik xbyk keje yg tertunggak sbb 2 ari xmasuk opis dan x bace email keje.. jadiknye, arini agak relaks skit kat opis.. Alhamdulillah.. tahun ni dimurahkan rezeki dr ALLAH.. semoga rezeki yg diberikan digunakan dgn sebaik mungkin.. Amin..

selama 2 ari di tmpt training telah makan dengan mewahnye.. Alhamdulillah.. sgt byk mknn, blk kenyang2.. namun kat umah tetap mkn gak.. aisyh, camne nak diet ni.. tiap kali kate nak diet, kompem xkan menjadi punye.. kurang daya ketahanan diri bab2 makan ni.. oh, sewaktu training, ade yg bercerita.. "klu awk kawin nnt, mesti susah husband nak sebut name time nikah kan.." xsempat saya jawab, opismate da tolong jawabkan "eh, die da kawin la kak.." akak tu buat muke pelik kat saya " haa, da kawin??!!" (saje je letak tande seru supaya korg dpt bace ngan nada terkezut.. haha..) saya jawab ngan penuh kesopanan "haah kak, saya da kawin.. anak sorg.." kakak tu bertambah terkezut (xtaula betul2 terkejut ke pure2..aisyh..) akak tu ckp blk kat saya "badan camni da ade anak??!!" saya hanya tersenyum.. nak wat camne kan.. da badan camni.. isyh, kakak ni.. ramai lg yg kurus murus anak da berderet2.. aku ni baru anak sorg.. xtaula pas anak kedua, ketiga nnt camne.. haha..

slalu org ingat saye lum kawin lg.. nape? ntah.. dlm meeting org slalu panggil cik.. yg mane xknal lg mmg akan pgl cik la.. even bos saye pun yg sememangnye da tau saye ni da beranak sorg pun klu kenalkan saye pade org lain, ttp tersasul gtau Cik Nina.. bangga?? ye saye bangga dlm erti kate lain.. saya bangga sbb sudah menjadi isteri kepada seorg suami yg cukup sempurna bagi saya.. saya bangga menjadi ibu kepada anak & bakal anak2 kami.. saye bangga kerana dpt menjaga penampilan sebagai seorg isteri & ibu demi seorg suami.. saye tekankan disini DEMI SEORG SUAMI.. bukan atas dasar bongkak & menunjuk2 pada org lain.. org lain nak pk ape, itu hak mereka.. bg saye ape yg saye lakukan, hanyala tuk suami..

jadi bagi isteri2 di luar sana.. bergayalah tuk suami anda.. tak salah klu kite nak bergaya lebih walau dihujung minggu ketika sedang berkotang kanting ngan kuali di dapur.. sbb ape? sbb die adalah suami kite.. wajarla kite mendahulu die dari org lain.. klu nak bergaya lebih2 kat luar pun, pastikan diizinkan suami.. betul x kawan2?

waaah, arini membebel pasal kecantikan bagi seorg isteri lak.. haha.. jadi motivator jap.. saje je nak test market.. haha..

4 comments:

  1. Saye sokong cik nina eh puan nina! hihihi =D nina....aku masih comot pergi ke lab.... T_T camne nih... tsk tsk tsk

    ReplyDelete
  2. oh, xpe sbb klu comot baru nmpk mcm student.. dulu2 kite semua kan sgt comot.. haha.. rindu student life!!! miss u yana!!

    ReplyDelete
  3. miss u too. hahaha XD aku da boring dah ni jd student. xsabo nk abeskan master. -_-" haha. rs cm bebas pulak pakai comot2. ingt dah kawen ni nak la pakai cantik2 g lab kan...adoooo lah. maleh gile aku. hahaha XD sampai adik sedare aku pon tego...kak liyana ni cm x kawen lg je tgk. hahaha XD

    ReplyDelete
  4. okla tu yana.. nmpk lagi muda bile comot2 ni.. time student je la leh buat.. klu da keje cam aku ni, nak comot2 kang, bos pun xnak pandang.. customer ape ntah lagi.. haha..

    ReplyDelete