CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, June 16, 2011

meeooww.. meeoooww

aik, awat ada bunyi kucing gatai dlm opis ni.. neehhiii.. neehhiii.. bukan.. bukan.. kat opis skang tgh sibuk duk booking flight ke Kuching.. diorg nak p jalan2 sana.. saya?? i xjoinla.. bukan ape, sbb i da p da last 2 years.. so xrase lak nak pegi lagi.. maybe klu diorg p tmpt lain, i followwwwww..

citer psl g Sarawak ni, teringat lak time pg dulu.. time tu tgh pregnant Arisa 6 months.. tp xcam org pregnant.. same aktif ngan org lain.. antara yg best kat Sarawak:

1) konpemla Kek Lapis Sarawak kan.. murah je kat sana.. tp klu beli dr Semenanjung bukan main mahal lak harganye.. aritu beli 1 kotak.. hamik kooo.. bg sedara n opismate.. klu tau, aku beli kotak2 jual blk kat sini.. konpem akak kayo!!!
tgk pun da telan air liur..

2) Mee kolok & Laksa Sarawak.. even aku xmkn pun time tu, tp cousin2 aku mkn.. aku tgk je.. diorg kate sedap.. so aku pun kate sedap la.. kahkah..

Mee Kolok

Laksa Sarawak

3) naik bot seberang sungai kat tgh bandar Kuching tu.. idokle jauh sgt nak seberang tu.. tp disebabkan nak jugak kan.. naik le beramai2..

ni kucing.. bukan sungai laa..

4) Sarawak Culture Village - best leh tgk budaya kaum2 Sarawak kat sini.. tgk bentuk umah, jenis makanan, tgk tarian.. yg best, Mak Buyung yg sarat mengandung ni naik atas pentas menari2 time show kebudayaan tu.. xhengat diri.. agaknye sbb tu la Arisa suke menari kott.. salahkan ibu mengandung.. isk..isk.. leh gune ke statement tu.. ala, menari tuk exercise gak kan.. kahkah..

klu rase nak nak belajar budaya org lain, sila la ke sini..

5) beli pasu - haa, smpt singgah kilang wat pasu kat sana.. mcm2 pasu yg cantik2 belaka.. telah mengkebas beberapa pasu tuk kenangan dan buah tangan..

klu isi air, boleh x?? xpun buat tabung

6) Serikin - border Sarawak & Indonesia.. murah2 barang kat sini.. especially kain2 ela.. kain2 sulam sgt santekkk.. saya ade beli beberapa pasang.. tp yg kebaya sulam tu 2 thn xbuat2 lagi.. 2009 tgh pregnant, camno nak pk kebaya.. 2010 tgh sibuk menyusukan Arisa, memakai kebaya bukanla satu keputusan yg bagus, menyusahkan lagi ado.. 2011 barula boleh melaram.. da anta kat tailor kain tu supaya leh pk time raya nnt..

gerai2 di Serikin..

7) tertinggal lak lg 1 point.. Ikan Terubuk Masin.. banyak dan murah2 kat sana.. aku berbeli berekor2 koootttt.. mcm nak wat kenduri lak ye.. hehe.. sedap msk lemak cili padi.. goreng pun sodappp..

ikan.. ikan..

okla tu je la citer2 psl Sarawak.. gambo den da xhengat den letak mano.. kat pc umoh agaknye.. so eden letok gamba dr google je la yeeeee... ;-)

No comments:

Post a Comment